Praktijkregels Huisartsen Heemskerk

U bent van harte welkom bij huisartsen Heemskerk. Om ons werk goed te kunnen doen zijn er praktijkregels opgesteld. Door betreding van onze praktijk gaat u akkoord met onderstaande regels.

Regels m.b.t. omgang met elkaar

• Iedereen dient de algemeen geldende omgangsvormen te hanteren zoals elkaar beleefd en met respect behandelen. Agressief gedrag, discriminatie en ongewenste intimiteiten worden niet getolereerd.
  • Houdt rekening met andere patiënten en hun naasten.
  • Geef elkaar de gepaste ruimte i.v.m. privacy.
  • Fysiek en verbaal geweld zowel in de praktijk als aan de telefoon zijn niet toegestaan.
  • Indien er sprake is van grensoverschrijdend gedrag zal dit intern worden gerapporteerd en bij excessen of herhaling kan u de toegang tot de praktijk ontzegd worden.

Regels m.b.t. het spreekuur en afspraken

• Onze medewerkers zijn deskundig en discreet, behandel hen met respect.
  • Maakt u a.u.b. gebruik van onze vaste beltijden zoals aangegeven op de website.
  • U bezoekt het spreekuur alleen op afspraak.
  • Tijdens uw afspraak kan 1 medische klacht worden besproken. Wilt u 2 klachten bespreken dan kunnen er dubbele of meerdere afspraken gemaakt worden, dit dient u van tevoren door te geven bij het maken van de afspraak.
  • U komt op tijd, wanneer u onverhoopt te laat komt, neemt u direct contact op met de assistente. Dan wordt er gekeken of er ruimte is om alsnog te komen of dat er een nieuwe afspraak ingepland moet worden.
  • Afspraken kunnen tot 24 uur van tevoren kosteloos worden geannuleerd. Zonder tijdige annulering van uw afspraak, zullen wij de consulttijd bij u in rekening te brengen.

Algemene regels:

• Bij calamiteiten dient u de aanwijzingen van de medewerkers van de huisartsenpraktijk op te volgen.
  • Als daar reden toe is, mogen medewerkers vragen om uw identiteitsbewijs.
  • Huisdieren (m.u.v. hulphonden) zijn niet toegestaan.
  • Wapenbezit in de praktijk is niet toegestaan.
  • In de praktijk zijn drugsgebruik, alcoholgebruik en roken niet toegestaan. Bent u onder invloed, dan kan u de toegang tot de praktijk geweigerd worden.
  • De praktijk is niet verantwoordelijk voor diefstal van eigendommen in het pand of het buitenterrein.
  • We accepteren geen diefstal en vandalisme en doen daarvan altijd aangifte bij de politie. Kosten worden in rekening gebracht.
  • Het gebruik van mobiele telefoons, tablets, laptops e.d. zijn toegestaan, maar mogen geen overlast veroorzaken. Gespreksopnames maken, fotograferen of filmen is alleen toegestaan na toestemming van de zorgverlener.
  • Medewerkers gaan vertrouwelijk om met de gegevens van patiënten. Onder het kopje “Privacystatement” op de website kunt u meer informatie vinden over vertrouwelijk omgaan met uw gegevens.